14. června 2013

Koloběžka Kickbike City G4

Včera byl ten den, kdy jsem si dopřál jeden hodně veliký luxus - koupil jsem si vlastní koloběžku. Dokonce nikoliv sociální model, ale značkový. Koloběžky se prodávají skoro jen přes e-shopy, nejbližší kamenný obchod je v Plzni. Pán byl ochotný - přišel do prodejny ve 21 hodin a přes hodinu mi půjčoval různé modely a nakonec pošteloval ten vybraný. Každému doporučuji nákup tam, je to příjemné a žádné studium internetu nenahradí přímé srovnání několika typů na vlastní kůži.


Nakonec jsem si koupil úplně jinou, než pro kterou jsem tam jel. Samozřejmě. Zde je moje fešanda již večer doma v předsíni po příjezdu.

Tramtadadá! (Kickbike City G4)

Vybíral jsem dlouho, byl jsem úplně bezradný, v naprosté depresi. Vůbec jsem netušil, kterou si mám vzít. Až nakonec pán vytáhl tuto a zvolil jsem srdcem.

Když už jsem se tam trápil s výběrem, tak na blog sepíšu poznámky o několika strojích, které jsem držel v ruce. Všechno to jsou značkové koloběžky a z nich ty (relativně) levnější, tj. v rozmezí 6 - 10 tis. K. Díval jsem se jen na koloběžky finského výrobce (asi světově významný - možná nejvýznamnější, to nevím) Kickbike a na českou značku Kostka, která je kvalitní a prodává se ve velkém hlavně v Německu (sleduju několik Němců s Kostkami na Instagramu a jednoho jsem potkal o víkendu i naživo v Lokti). Jel jsem do obchodu s tím, že chci určitě podpořit domácí značku, ale nakonec to prostě nešlo.

Chtěl jsem velkou koloběžku, podobnou jako půjčený Worker Entropy, tj. zhruba vpředu 26",  vzadu 20".

A teď už ta minihodnocení z rychlíku. Samozřejmě je to směšné hodnotit něco po ujetí pár set metrů kolem obchodu, navíc jako zelenáč, který si kupoval svůj první stroj! Na druhou stranu jsem si kolobky zkoušel v bezprostředním přímém srovnání, takže rozdíly mezi nimi vynikly o to silněji. A je to můj deníček, můžu si sem psát, co chci.

Kickbike City G4  - zvolil jsem ji kvůli designu a rámu. Líbí se mi zdaleka nejvíc: pěkná bílá barva, včetně poctivých dlouhých plechových blatníků v barvě, jasně přichystaná s košíkem (= mám jistotu, že nemusím mít baťůžek), hezká forma rámu s jednou silnou trubkou. Samo o sobě by to však nestačilo, kdyby nebylo skvělého pocitu z jízdy na tom pevném rámu. Ta kolobka se prostě pod rukama ani nehne, jede naprosto klidně. Možná to není jen pevný rám, ale i nějak vydařeně umístěné těžiště, nevím.

Nevýhodou je kratší nášlap, půjde na tom těžko popovézt třeba dítko stojící přede mnou. Pocitovou nevýhodou je, že jsem nepodpořil domácího výrobce: je to finský design a montované v Číně.

Další kolobky srovnám zhruba v pořadí, jak vysoko byly v mé nákupní hitparádě. Všechny následující fotky jsou z webu toho obchodu, kde jsem v Plzni koupil.

Kostka Hill Twenty
  
Kostka Hill Twenty (nový model, pán v Plzni to měl už dříve jako zvláštní model pro svou prodejnu nazvaný Kostka Hill Speed) - má menší kola, ale obě stejná 20", což vypadá velice pěkně, i když jsou menší. Má podstatně vylepšené komponenty, hlavně průmyslová ložiska, pevnější ráfky a nejrychlejší pláště. Nevěřil bych (coby cyklistický barbar), že ta ložiska jdou skutečně poznat. Jde to poznat. A okamžitě a neuvěřitelně - těžko popsat ten pocit sametového rychlého a naprosto klidného pohybu vpřed. Koloběžka má delší nášlap, dobře by se na tom vozilo dítě. Taky ta menší kola by se mi lépe vlezla do auta (nemám nosič na kolo). Všechny kolobky Kostka mají nejlépe vyřešený nášlap - na tom se stojí i vyměňují nohy opravdu nádherně.

Jelikož to však mám hlavně na dojíždění do práce, potřebuju košík, abych nemusel jezdit s batohem. A na ta menší BMX řidítka by to s košíkem bylo obtížné. Pak přeci jen to menší přední kolo. Velké kolo, velké ego, velkej chlap... Je to težké.

Každopádně tahleta byla číslo dvě.


Kostka Tour Cross

Kostka Tour Cross - něco jako univerzální základní model větších koloběžek Kostka. Pro tuhle jsem si tam původně jel. Asi sehrálo roli, že jak bylo ve čtvrtek krásně, lidi prý kupovali jak diví a vykoupili všechny červené Tour Cross. Takže večer na mě zbyly jen černé a žluté signální. Nebýt chybějícího červeného provedení, možná jsem neváhal tak dlouho a měl bych tuto.

Není podstatně horší než ostatní koloběžky a je levnější.

Kickbike Sport G4

Kickbike Sport G4 - Když pán v obchodě viděl, jak agonizuju mezi různými Kostkami, strčil mi jako první ne-Kostku tenhle sportovní Kickbike - jeho vlastní; byl v černé barvě a měl hodně dolů zklopená říditka, jak jsem to ještě nikdy nezkusil. Díval jsem se na youtube, to je správná jízdní poloha, když člověk víc na tom leží, tak se jezdí rychle. Naprosto mi to vyrazilo dech. Jednak ten pevný rám (stejný jako mám já) a ta obrovská rychlost, s jakou to vyrazilo okamžitě vpřed.

Tohleto je naprosto neuvěřitelná záležitost, pocitově se mi vryla asi nejvíc. Kdybych chtěl sportovní náčiní, a ne dopravní prostředek, šel bych asi do této. S tímhle strojem jsem pochopil ty zkazky na koloběhových webech o předjíždění cyklistů. Takto jsem se však přeci jen obával, zda to není dělané víc na tu ležavou polohu, což se mi do města nechce.  Též mi u téhle kolobky nějako - stylem, ne snad velikostí - nepasovalo dávat na řidítka košík.


Kostka Tour Speed

Kostka Tour Speed - je stejný rám jako základní Tour Cross, má lepší komponenty. Hodně dlouho jsem o ní též přemýšlel, ale dal bych asi přednost tomu Crossu, který je o 3 tisíce levnější a přeci jen srovnatelný. Ale tento Speed jezdí samozřejmě nádherně a díval jsem se na TV recenzi, že v pohodě zvládne i každou nezpevněnou cestu, přestože má hodně nízko nášlap (čím nižší nášlap koloběžky, tím výrazně snazší a rychlejší jízda). Nebýt té ceny na horní hranici rozpočtu, který jsem chtěl za kolobku dát, asi bych si vzal tuto; z mého pohledu Tour Speed nemá jinou slabinu než tu cenu.
  
Kostka Hill Pro

 Kostka Hill Pro - je poslední kousek, který jsem zkoušel. O koupi tohoto jsem vůbec neuvažoval - je cenově na dvojnásobku těch ostatních. Jízda samozřejmě úchvatná - řada Pro jsou kolobky se samými dobrými komponenty. Poprvé jsem jel na něčem s kotoučovými brzdami. Brzdily tak brutálně, že mi to připadalo možná až nebezpečné. Což je samozřejmě nesmysl, jde jen o zvyk. Ale pro mě naprosto zbytečná věc, nejraději jezdím po rovině po cyklostezkách, tohle je pro lidi, co sjíždějí nějaké hory.

Když se tak zpětně dívám na své poznámky, v ceně kolobky jsem měl i skvělý zážitkový program v podobě neomezeného zkoušení krásných strojů, ani jsem si zážitek nemusel kupovat přes slevomat.... :-)

Ještě jsem na novém stroji nejel, chystám výpad zítra ráno. Moc se těším.




Žádné komentáře:

Okomentovat