19. prosince 2015

Opráski sčeskí historje 4 (jaz)

První tři díly Oprásků jsem si koupil v létě jako odměnu za první běžecký závod. Jelikož se mi tehdy líbily, koupil jsem si teď čtvrtý díl jako odměnu za nespecifikované životní výkony.


Čtvrtý díl ve mně celkově nevyvolal takové nadšení jako předchozí, protože se mi nedaří v něm najít nové pohledy na české dějiny, které jsem si našel v předchozích částech. Současně mě však ani nezklamal, protože je legrační. A je vlastně asi správně, že v Opráscích hraje hlavní roli perzifláž a parodie.

Takže je OK, že část dílů jen víceméně komunálním humorem shazuje TV seriál Nemocnice na kraji města, i když tyto kapitoly nepředstavují myšlenkový vrchol díla a někdo by nad nimi mohl ohrnovat nos. Uvědomil jsem si na kapitolách o Nemocnici na kraji města, že autor si vyvinul metodu parodie, kterou může aplikovat úplně stejně na seriál české dějiny jako na Nemocnici na kraji města.

Opráski jsou především vtipy. U takového žánru rozhoduje, jak legrační jednotlivé příběhy jsou. A v tomto směru čtyřka funguje, protože obsahuje několik naprostých mých osobních vrcholných favoritů.

Zejména minisérii Noc na Karlštejně, jak p. Karel IV. jede bez mangelky na chatu.

Samí pobužňosťy a mrdleňí,
ňic pro ženckí... (zdroj)

Památná je též skvělá minisérie o Vršovcích.

Tak aspoň na odpoledne bysme mohli, ne?
(zdroj)

Takže - jak se říká v mých milovaných Odvážných palcích na Rádio 1 - za mě určitě palec nahoru.

První věta knihy: Gdoto bít?
Poslední věta: Vám nepovim aniprt!!!!

Související: Opráski 1 až 3 - zde 

Žádné komentáře:

Okomentovat