26. července 2016

Jako jeden muž - Y: Poslední z mužů #1 (Brian K. Vaughan, Pia Guerra, José Marzán, Jr.)

Přečetl jsem další komiksový sešit zapůjčený od mangelčiny kamarádky.


Série Y: Poslední z mužů je postapokalyptický příběh. Apokalypsu zde představuje náhlé vymření všech mužů a samců vůbec na celé zeměkouli. Z mužů a samců přežije jen jeden mladý Američan a jeho opička (samec).

Už i já jsem si povšiml, že postapokalyptické příběhy se v posledních letech vyvinuly do svérázného žánru, který, spíše než do sci-fi, náleží k literatuře pro mladé dospělé. Respektive: z hlediska fantastiky to zde vypadá spíše na fantasy než na sci-fi, protože ve hře jsou asi nějaké magické artefakty. V tomto vnímám i první díl série Y: Poslední z mužů. Hlavní hrdina je po škole, hledá první zaměstnání, žádá svou dívku o ruku.

Nemůžu říci, že by tato kniha někde urážela inteligenci čtenáře, ale přeci jen je pro mě, už generačně a těmi magickými artefakty, poněkud odtažitá. Ve srovnání s Mýty, které jsem četl bezprostředně před Posledním mužem, mi kresba Y: Poslední z mužů připadá podobně realistická, ale přeci jen o chloupek naivnější.

 Nechtěl jsem ničit vazbu knihy skenováním,
a tak jsem obrázel sebral na comics-blog.cz (zde).

Ke cti Ypsilonu však uznávám, že děj je zajímavý a docela napínavý a magické prvky jsou v příběhu jen jedním z možných vysvětlení událostí: kdo ví, jaká skutečnost se nakonec ukáže. Jsem zvědav, zda se ke mně dostane i nějaké pokračování.

Tempo vypravování je velice pomalé - je evidentní, že zde se začíná sáhodlouhá sága.

Před touto knihou bych ani nevaroval, ani ji výslovně nedoporučoval.


První věta knihy: Brooklyn, New York, teď.

Poslední věta: Přemýšlím...


Databáze knih: 87 % (ze 49 hodnocení)
Goodreads: 82 % ( z 73 834 hodnocení)

Žádné komentáře:

Okomentovat