Přišel podzim a s ním pro mě povinnost koupit si Auto- Motor- und Sport Katalog na další rok.
Co bych tak letos ke katalogu uvedl. Dosti výrazně změnili vzhled, rozhodně k lepšímu. Poprvé po mnoha letech jsem zas spokojen s grafikou: zmenšili většinu fontů a odstranili z nich patky.
Poprvé, co pamatuju, poklesl celkový počet modelů na titulní straně: vloni bylo 3 300, před tím od r. 2009 bylo 3 000 modelů. Nezkoumal jsem to moc blíže. Počítám, že se na úbytku podepsali možná američtí výrobci.
Trochu se mi též zdá, že letos je v katalogu hodně málo Číňanů - je to jen dojem? Pokud ne, proč tam nejsou? To bohužel nevím.
Pokud jde o chybějící modely, kterých jsem si při prvním listování všiml, tak zase je postižen koncern PSA: nenašel jsem tam snímek dvojice laciných modelů Citroën C-Elysée / Peugeot 301. Je pravda, že v Německu se nenabízejí, ale i tak.
Pokračuje trend nástupu elektroautomobilů, ale velice pomalu. Nejvýraznější nové hybridy jsou dle mého aktuálně od BMW. Přeci jen, když takto renomovaný výrobce zahájil první dva typy i3 a i8 a hodlá nejspíš pokračovat kompletní řadou elektroaut, tak to budí větší zvědavost, než obyčejnější značky, které už elektroauta nabízejí déle. Se vzhledem těch drahých hraček na baterky si pohráli dost - vypadají myslím atraktivně.
Elektro BMW - též příklad nového designu na jedné stránce katalogu. |
Jinak už nemám co dodat. Proto jsem se rozhodl bez zvláštního důvodu dát sem všechny dvoudveřové modely Daimleru a k nim všechna kupé. Respektive důvodem je, že jsem v těchto autech měl vždycky zmatek a nechápu moc logiku těch stuttgartských řad. Proto jsem si k ním dohledal i minimální ceníkové ceny a jsou seřazeny od nejlevnějšího.
CLA - 714 tis. Kč |
C - 832 tis. Kč |
SLK - 1 mio Kč |
CLS - 1,4 mio |
SL - 2,4 mio |
CL - 3,2 mio Kč |
SLS - 5 mio Kč |
Závěr: katalog je celkem stejný jako všechny předchozí roky. Pokud jste si ho kupovali všechny předchozí roky, doporučuji, abyste si ho koupili i letos.
Žádné komentáře:
Okomentovat