30. června 2015

Mýty 1 - Legendy v exilu (Bill Willingham)

Mangelka si půjčila od kamarádky několik komiksů. Mezi nimi i knihu s první sérií sešitů komiksu Mýty od p. Willinghama.


O komiksech vím jen to, že o nich nic nevím. Což ale platí o všech tématech, ke kterým se vyjadřuji na svém blogýsku.

První díl Mýtů je mi velice sympatický a líbil se mi hezky. Osobním nadlepšením pro mě bylo, že jsem měl v posledním roce možnost osobně se poznat jak s p. Janišem (překlad Mýtů) tak i s p. Podaným (redakce Mýtů), takto slavnými překladatelskými hvězdami nejen v oboru fantastiky.

Zdá se mi, že v komiksu je asi častou metodou spojit postavy z různých známých příběhů. Zde jde o postavy z pohádek a mýtů, včetně moderních. Jako vždy v podobných případech mě trochu ruší, když značnou část patrně slavných postav neznám; znal jsem prakticky jen postavy z pohádek: Sněhurku, Růženku, Vlka (z Červené karkulky) atd.
Sněhurka CEO.

Příběh je postaven jako detektivka s osamělým hlavním detektivem, u něhož je otázkou, jak schopný doopravdy je, protože původním povoláním je Vlk. Jiní protagonisté o tom pochybují; na stole u postele má rozečtené laciné detektivky a špionážní trháky. Nepřekvapilo by, jestli se po večerech takto seznamuje s tím, co od něj lidé čekají.

U Vlka doma, večer po šichtě.

Tento komiks mohu (pokud jde o první díl) doporučit.

První věta knihy: Bylo nebylo...

Poslední věta: Toho večera zůstal na palubě dlouho, zatímco se ta malá dřevěná kocábka srdnatě probíjela vzdouvajícími se vlnami k Novému světu. 


Články o dalších částech série:
Láska jako z pohádky (Mýty # 3) - zde
Legendy v exilu (Mýty #1) - zde

Žádné komentáře:

Okomentovat