4. ledna 2024

Deník 2038 (#2, Josef Konrad Lewhardt - vydavatel)

Přes svátky jsem dočetl druhou část nové trilogie Deník 2038.


Hlavní podíl textu tvoří i nadále deníkové záznamy dospívající dívky, které se točí nejvíc kolem dění v kompetenčním centru, kde se vzdělává. Vedle toho nemalou část zabírají i různé vzdělávací a mediální texty: domácí úkoly, učební texty, naučné dokumenty. I nadále zůstává čtení těch byrokratických dokumentů těžkým úkolem pro čtenáře: například koncepci genderového mainstreamingu armády Evropské rozmanitosti myslím přečte soustředěně jen ten největší dystopický srdcař.

Celkově je druhý díl však podstatně čitelnější tím, že obsahuje větší podíl vyprávění ve dvou dalších časových rovinách: jednak jde patrně o ukázky ze staré sci-fi knihy a dále pak pohled badatele, který po jakési naznačené apokalypse studuje ty deníkové záznamy.

Druhý díl změnil některé mé domněnky, které jsem si udělal v prvím dílu: třeba ohledně toho, jak se z Evropské unie stala Evropská rozmanitost, anebo o tom, jak funguje privilegovaná vrstva transhumánních dospívajících, tzv. Korigovaných.

Díky tomu, že podstatné pasáže už jsou psány přirozeným jazykem, přečetl jsem druhý díl - ve srovnání s tím prvním - velice rychle a snadno. Děj plyne stále celkem pomalu, ale začíná se rýsovat hrozba pro vysoce nadaného mladšího bratra hlavní protagonistky.

Zeptala jsem se Jožky, jaký to bylo, a on mi řek, že mu hlavně kladli otázky o nás, o přípravce a taky se ho pořád ptali, jestli je šťastnej. Na to nevěděl, jak odpovědět. Řek, že nás má všechny moc rád, v předstupni mu to ale připadá nudný. Pak kejvali ty pánové a dámy hlavama a vyměňovali si významný pohledy. To je asi u nich normální.

Jsem zvědav, jak kniha dopadne ve třetí části. Vzhledem ke krátkosti druhého dílu bude lepší vše zhodnotit až po dočtení celé trilogie. Ale záznam do blogýsku jsem udělal i tak, dokud mám přečtenou knihu čerstvě v paměti.

 

První věta knihy: TUTOR POŘÍZEK: S politováním musím konstatovat, že žádný ani žádná z kompetujících nesplnili zadaný úkol, a tudíž je jasné, že nekorigovaný dorost očividně dosud není s to si samostatně osvojit látku.

Poslední věta: Jinak si to celé nedovedl vysvětlit.

 

Datábaze knih: 100 % (z 1 hodnocení)

 



Žádné komentáře:

Okomentovat